Звіт директора

Добриновецького закладу загальної середньої освіти Юрковецької сільської ради Заставнівського району Чернівецької області

Мензелевської Уляни Іванівни

про діяльність на посаді протягом 2019-2020

навчального року

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників загальноосвітніх навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, з метою дотримання принципів відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою.

Протягом 2019-2020 н.р. педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою:

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА ЗАКЛАДУ: «Реалізація принципів особистісно-зорієнтованого навчання з використанням інтерактивних форм роботи. Моніторинг якості освіти в закладі»

РОЗДІЛ І

Забезпечення умов для здобуття учнями

повної загальної середньої освіти

У 2019-2020 н.р. освітній процес у закладі здійснювався відповідно до Освітніх програм Добриновецького закладу загальної середньої освіти Юрковецької сільської ради Заставнівського району Чернівецької області, які схвалено педагогічною радою (протокол №7 від 30.05.2019 р.) і затверджено наказом директора (№74 від 30.05.2019 р.):

1-2 класи – «Освітня програма Добриновецького закладу загальної середньої освіти на 2019/2020 навчальний рік ( І рівень – 1, 2 класи)»

3-4 класи – «Освітня програма Добриновецького закладу загальної середньої освіти на 2019/2020 навчальний рік ( І рівень – 3-4 класи)»

5-9 класи - «Освітня програма Добриновецького закладу загальної середньої освіти на 2019/2020 навчальний рік ( ІІ рівень – 5-9 класи)»

10 клас - «Освітня програма Добриновецького закладу загальної середньої освіти на 2019/2020 навчальний рік ( ІІІ рівень – 10 клас)»

Інваріантна складова сформована на державному рівні як обов’язкова для всіх навчальних закладів. Гранично допустиме навантаження на учня не перевищує нормативного значення.

Варіативна складова освітньої програми сформована з урахуванням освітніх потреб учнів.

Особлива увага приділена вивченню української мови та предметів природничо-математичного циклу, українознавству, курсів за вибором.

У школі функціонували військово патріотичні гуртки допризивної підготовки «Влучний стрілець», «Юний стрілець», «Захисник Вітчизни» вокальний гурток, танцювальні гуртки «Мистецтво танцю», «Український танець», «Народно-сценічний танець», бібліотечний гурток «Книголюби».

Система гурткової роботи школи спрямована на розвиток творчості учнів, їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості. Система гурткової роботи динамічна – окремі гуртки працюють постійно багато років, а інші – рік – два. Це залежить від бажань і потреб учнів.

Класними керівниками школи здійснюється систематична робота з виховання учнів школи. Раз у тиждень у п’ятницю проводиться загальношкільна лінійка для учнів 1-10 класів та за графіком проводяться тематичні години спілкування, але робота не обмежується ними. Виховання дітей – це постійно триваючий процес, який відбувається як під час уроків, так і під час організованих виховних заходах.

На виконання Закону України «Про освіту», класні керівники, під керівництвом заступника директора з виховної роботи Бутняк Г.М., проводили роботу з організації контролю за відвідування учнями уроків. Усі класні керівники регулярно ведуть облік відвідування учнями навчальних занять у класному журналі та книзі обліку відвідування уроків, в якому щоденно після 1 уроку класні керівники заносять відомості про відсутність учнів на уроках. Причини пропусків уроків з поважних причин підтверджуються медичними довідками або заявами від батьків. Адміністрація школи систематично перевіряє записи класних керівників.

Проаналізувавши пропуски уроків, зробили висновок, що учні пропускають заняття, в основному, з поважних причин. Кількість пропусків без поважних причин складає 1%.

На виконання закону України «Про освіту» та інших нормативно-правових актів щороку адміністрацією школи збирається інформація про продовження навчання та працевлаштування випускників 9-го і 11-го класу. За результатами проведеної роботи складаються та подаються в управління освіти, культури, молоді та спорту Юрковецької сільської ради звіти. У 2019 році школу закінчили 10 учнів випускників 9-го класу. Жодного випускника, який без поважної причини не продовжив навчання, немає.

РОЗДІЛ ІІ

Ефективність навчально-виховного процесу

Результати моніторингу навчальних досягнень учнів (середній бал)

І семестр

/Files/images/montoring/1 сем.PNG

ІІ семестр

/Files/images/montoring/2 сем.PNG

Річний

/Files/images/montoring/річний.PNG

РОЗДІЛ ІІІ

Організація навчально-виховного процесу

Діяльність закладу орієнтована на роботу за 5-ти денним робочим тижнем. Початок уроків розпочинається о 08.30. Тривалість уроків у 1-х класах – 35 хв., у 2-4 класах – 40 хв, у 5-10 класах – 45 хв. Структура навчального року побудована за семестрами.

Зарахування учнів до школи здійснюється до початку навчального року за наказом директора, що видається на підставі заяви батьків, копії свідоцтва про народження, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, що зараховуються учнями 1 класу). До 1 класу зараховуються діти віком з 5 років і 9 місяців.

Добриновецький ЗЗСО працює за навчальними програмами, підручниками, навчальними посібниками, що мають відповідний гриф МОНУ і реалізує освітні завдання на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природніх здібностей дітей.

Щоденна кількість і послідовність уроків визначається розкладом уроків, який складається до початку кожного семестру відповідно Освітніх програм та санітарно-гігієнічних і педагогічних вимог.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-ти бальною шкалою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

До наступного класу переводяться всі учні незалежно від річного оцінювання, що схвалюється засіданням педагогічної ради та затверджується наказом директора.

РОЗДІЛ ІV

Методична робота

Відповідно до положень Конституції України, законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту ”, Національної доктрини розвитку освіти і науки в Україні , державної програми „Учитель”, Національної державної програми «Освіта», Концепції середньої загальної освіти , інших нормативних документів з питань організації освітнього процесу у 2019-2020 н.р. методична робота в школі була спрямована на реалізацію завдань шкільної науково-методичної проблеми «Реалізація принципів особистісно-зорієнтованого навчання використанням інтерактивних форм роботи. Моніторинг якості освіти в навчальному закладі». Головним завданням методичної роботи є створення умов для самореалізації, самовдосконалення вчителя та учня, впровадження у практику роботи інноваційних технологій навчання та виховання, формування навичок здорового способу життя учнівської молоді.

Методичну роботу було сплановано відповідно до рекомендацій щодо проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти, рекомендацій відділу освіти, культури, молоді та спорту Юрковецької сільської ради, річного плану роботи школи, наказу по школі від 03.09.2019 року № 93 «Про організацію та структуру методичної роботи з педагогічними працівниками в Добриновецькому ЗЗСО на 2019-2020 н.р», інших нормативно-правових документів.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі була створена методична рада, до складу якої ввійшли директор ЗЗСО, заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники методичних об’єднань.

Основні завдання методичної ради на 2019 – 2020н. р. :

· Забезпечити впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти.

· Створити належні умови для адаптації до навчання в основній школі учням 5-го класу.

· Продовжувати вивчати та застосовувати елементи інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання як одного із основних засобів формування та розвитку професійної компетентності.

  • Створити умови для особистісно орієнтованої системи неперервної освіти, метою якої є надання педагогам широких можливостей для оновлення, поглиблення, удосконалення професійної компетентності.
  • Створити систему науково-методичного супроводу педагогічних інновацій.
  • Забезпечити якісну підготовку учнів випускних класів до проведення ЗНО та ДПА.
  • Забезпечити умови для індивідуального розвитку учнів, стимулювати їх інтелектуальну та соціальну активність, мотивувати їх навчальну діяльність.
  • Забезпечити зростання фахової підготовки вчителів, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду, опанування педагогами інноваційних методик навчання та виховання.
  • Продовжувати впроваджувати новітні технології навчання, долучаючи учнів до джерел інформації через освітні проєкти, мережу Інтернет.

Протягом навчального року проведено 4 засідання методичної ради, де розглядались питання реалізації шкільної науково-методичної проблеми, зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації учнів, атестації педагогічних працівників, проблема формування конкурентоспроможної особистості в контексті реалізації програм навчальних предметів.

Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, семінарів, інших методичних заходів.

Повністю виконано план заходів по атестації, завершальним етапом яких були творчі звіти педагогів, які атестувалися. За наслідками атестації були присвоєні та підтверджені такі кваліфікаційні категорії :

Осадчук Галина Петрівна – підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;

Новак Ірина Володимирівна – підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», присвоєно педагогічне звання «старший вчитель»;

Томчук Уляна Ігорівна – присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст»;

Каплун Сніжана Василівна – присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»;

Каплун Альона Григорівна– присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

Виконано план підвищення кваліфікації. Вчителі школи постійно відвідують міжшкільні предметні семінари, є активними учасниками методичних заходів та конкурсів, проводять відкриті уроки, позакласні заходи.

Впродовж навчального року працювали шкільні методичні об’єднання вчителів початкових класів та вихователів, вчителів суспільно-гуманітарного циклу, класних керівників, вчителів природничо-математичного циклу, на яких розглядались актуальні методичні питання, обговорювались взаємовідвідані уроки.

Затверджено плани роботи, науково-методичні проблеми, над якими працювали методичні об’єднання, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителів, удосконалення методики проведення уроків. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних замірів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання.

Щомісяця проводились інформаційні, методичні оперативні наради з актуальних питань щодо здійснення освітнього процесу.

Із метою удосконалення структури та методики проведення уроків проведено конкурс-ярмарку педагогічних ідей, на якому вчителі ознайомили із власними розробками щодо роботи з обдарованими дітьми.

У поточному навчальному році учні школи взяли активну участь у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін, де посіли 18 призових місць, що значно кращий результат у порівнянні з минулим навчальним роком

№ п/п Прізвище учня Предмет Клас Зайня-те місце Прізвище вчителя
1. Джудол Марина Історія 10 ІІІ Семенчук Р. П.
2. Каплун Віктор Біологія 8 І Дарійчук А. І.
3. Горевич Юлія Заруб. літ. 8 І Новак І. В.
4. Гавалешко Віталіна Заруб. літ. 9 ІІІ Новак І. В.
5. Дробот Жанна Заруб. літ. 10 І Новак І. В.
6. Довганюк Іван Трудове н. 10 І Томюк В. І.
7. Горевич Юлія Нім. мова 8 ІІ Чорновола М. І.
8. Думич Микола Нім. мова 10 ІІ Чорновола М. І.
9. Горевич Юлія Укр. мова 8 ІІ Новак І. В.
10. Столярова Анастасія Укр. мова 7 ІІІ Рябко М. Г.
11. Раціборська Віталіна Укр. мова 10 І Рябко М. Г.
12. Раціборська Віталіна Географія 10 ІІ Меленчук В. П.
13. Роговик Кароліна К. ім. Яцика 4 ІІІ Бутняк Г. М.
14. Боднар Анна К. ім. Яцика 6 ІІ Рябко М. Г.
15. Горевич Юлія К. ім. Яцика 8 ІІІ Новак І. В.
16. Бучинська Діана К. ім. Яцика 9 ІІ Новак М. Д.
17. Раціборська Віталіна К. ім. Яцика 10 ІІІ Рябко М. Г.
18. Каплун Віктор К.ім. Шевченка 8 ІІІ Новак І. В.

Четверо учнів приймали участь в ІІІ (обласному) етапі олімпіад та вибороли два призових місця: Довганюк Іван (10 клас) – ІІІ місце з трудового навчання, Дробот Жанна (10 клас) – ІІ місце із зарубіжної літератури.

Впродовж навчального року систематично проводились методичні тижні, в рамках яких проведено різноманітні методичні заходи. Так, вчителем української мови та літератури в присутності адміністрації школи та вчителів-словесників проведено круглий стіл з учнями 5-8 класів з теми «Українська мова – це легко».

Проведено різноманітні виховні заходи:

-серед старшокласників усний журнал з презентацією відеоролика, присвяченого Дню писемності,

-до дня народження Т. Г. Шевченка літературно-музичну композицію з презентацією відеоролика «І чужому научайтесь і свого не цурайтесь»,

- з учнями 5-6 класів – фразеологічний тренінг,

- запроваджено підготовку міні-проєктів, зйомку власних відеороликів по виконанню напам’ять віршів під музичний супровід,

- із старшокласниками проведено віртуальну подорож з теми «Грамотність – це скарб. Шукаймо його разом!»,

- до дня народження Л. Костенко підготовлено проєкт-дослідження «Читання уривків з поезій Л. Костенко відомими акторами»,

- інтелектуальний конкурс «Найрозумніший» - в рамках підготовки учнів до ЗНО,

- в рамках Тижня математики проведено математичний квест, конкурс учнівських стінгазет, відкритий урок з математики з теми «Дії із звичайними дробами», вчитель Шикирюк Н. І.

Слід відзначити відкритий урок з математики з учнями 10 класу «Степенева функція», вчитель Мензелевська У. І., на якому презентовано власні методичні розробки з використанням інтерактивних комп’ютерних технологій.

Четверо вчителів школи взяли участь у конкурсі фахової майстерності «Учитель року-2020», а саме:

- Горевич А. В. – номінація «Хімія»,

- Каплун С. В. – номінація «Початкові класи»,

- Осадчук Г. П. – номінація «Образотворче мистецтво»,

- Новак І. В. – номінація «Зарубіжна література».

Всі учасники продемонстрували грунтовну підготовку, стали призерами І (зонального) туру, двоє з них, Каплун С. В. та Новак І. В. взяли участь в ІІ етапі конкурсу, а Новак Ірина виборола в своїй номінації друге місце на обласному етапі.

Проте поряд із досягненнями в методичній роботі є ряд проблем, над якими необхідно працювати в наступному навчальному році:

- проведення дослідно-експериментальної роботи педагогічними працівниками;

- ширше використання у практиці роботи вчителів новітніх ІКТ;

  • поповнення медіатеки ППД;
  • покращення роботи з обдарованими дітьми при підготовці до предметних олімпіад з фізики;
  • обмін досвідом роботи вчителів школи на сторінках періодичних видань та публікація досвіду роботи на сайті закладу освіти.

РОЗДІЛ V

Виховна робота

Виховання всебічно розвиненої особистості –

не яка-небудь серія соціально придуманих заходів.

Це глибоке вдосконалення всього виховного процесу.

В. О. Сухомлинський

В умовах творення Української держави особливої актуальності набулапроблема виховання та самовиховання творчої особистості, здатної на самостійну діяльність та саморозвиток.

Демократизація освіти, надання їй державно-національної спрямованості вимагає від школи створення такої моделі виховання людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання життя, досягати вирішення поставленої мети.

Враховуючи завдання національного виховання, визначені в Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти, виховна робота організована й проводиться в різних формах і напрямках: національно-патріотичне, екологічне виховання, правове, превентивне, художньо-естетичне.

Національно – патріотичне вихованняпідростаючого покоління визнано в Україні пріоритетним напрямом державної політики. Його основною метою є формування національно-свідомого громадянина на шляху демократичного розвитку нашої держави. Адже саме українцям притаманні любов до рідної землі, гордість за своє історичне минуле, повага до звичаїв, традицій, культури, духовних надбань нашого народу.

Працюючи над реалізацією Концепції національно – патріотичного виховання, педагогічнийколективсвою виховну роботу спрямовував на виховання свідомого громадянина, патріота України, впроваджуючи в життя ідеї гуманізації, демократизації, національної спрямованості виховного процесу.

Головною проблемою, над якою працював педколектив, є: формування в учнів загально-людських моральних цінностей; утвердження в кожному вихованцеві почуття доброти, правди, справедливості, патріотизму, любові до рідної землі, свого народу, готовність до праці в ім′я України.

Велику увагу в своїй роботі протягом 2019-2020 навчального року педагогічний колектив школи приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосер­дя, доброти, людяності, толерантності, порядності; потреби в емоційному та ду­ховному контактах з людьми, потреби у самоповазі, співчутті і співпереживанні людям, ба­жання допомогти, гуманної поведінки, а також патріотизму, національної самосвідомості, відданості Батьківщині, прагненню служити її інтересам, тому що робота з формування у дітей та молоді моральних та громадянських якостей, розуміння приналежності до українського народу є одним із найважливіших завдань педагогів.

Девіз виховної роботи:

«Розвиток особистості: самовизначення, самовиховання».

Виходячи з основних завдань національного виховання, яке є стержнем усієї системи виховання в Україні, керуючись Методичними рекомендаціями Міністерства освіти України вся виховна робота в ЗЗСО спланована відповідно за основними орієнтирами виховання:

Ø ціннісне ставлення особистості до себе;

Ø ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей;

Ø ціннісне ставлення особистості до праці;

Ø ціннісне ставлення особистості до природи; ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва;

Ø ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

У школі проведено ряд заходів відповідного напрямку;

1. Ціннісне ставлення особистості до себе:

Перший урок: «Краса людини – її доброта» (1-4 кл.), «Україна починається з тебе…» (5-10 кл.); години спілкування «Гартуйся як сталь» (1-10 класи), «Знаємо свої права, виконуємо, «Про дружбу і товаришування» (6 кл.); «Етика та етикет. Правила етикету» (5 кл.); «Дисципліна це добре чи погано» (8 кл.) Олімпійський квест (5-10 кл.); Інтелектуальна вікторина на спортивну тематику; конкурс спортивних стінгазет; загальношкільні спортивні змагання; «Веселі старти» між учнями 1-4 класів; бесіди «Увага! Діти на дорозі!» (1-10 кл.); розмова по колу «Мої обов’язки в родині» (7 кл.) Розмова за круглим столом «Інтернет не лише твій друг» (10 кл ) Єдиний урок права «Міжнародна Конвенція про права дитини», правовиховна вікторина «Знай закон змолоду», загальношкільна акція «Червона стрічка».

Анкетування щодо обізнаності по ВІЛ- СНІДу (8-10 кл.) (практ. психолог), Випуск плакатів та стінгазет до Всеукраїнського Дня права(10.12.); заняття з елементами тренінгу «Цінність життя. Цінності у житті», «Моє майбутнє доросле життя» (8-10 кл.) (практ. психолог, соц. педагог), зустріч з дільничим інспектором «Мої права і обов’язки» (3 кл.)

2. Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей:

Благодійна акція на допомогу хворим дітям –односельчанам Одовійчук Яні, Лунгулу Віталію; акція милосердя «Подарунок Миколая» (для дітей з малозабезпечених сімей); круглий стіл «Торгівля людьми – грубе порушення прав громадянина» (8-10 кл.)(практ. психолог); години спілкування «Любов’ю дорожити вмійте» (9 кл.), «Подорож у країну Ввічливості» (1 кл.), «Найсвятіша на землі» (1-10 кл.), «Моє спілкування з людьми» (7 кл.); тренінг «Стоп булінг» (1 – 10 кл) (практ. психолог), заняття з елементами тренінгу «Взаємини «діти - батьки» (8-10 кл.) (практ. психолог), акція милосердя: Збір продуктів харчування для будинку престарілих в с. М. Кучурів , посвята першокласників в дитячу організацію «Родина» (РУС,1кл.), виховний захід до дня Гідності та Свободи: «Наш дух не зламати, свободу не вбити» (до 6 –ї річниці) (8кл.), загальношкільні батьківські збори «Співробітництво батьків і педагогічного колективу по створенню здоров’язберігаючого середовища у навчальному закладі»

3. Ціннісне ставлення особистості до праці:

Виготовлення голубів миру з паперу до Дня миру (1-4 кл.), година спілкування «Працею людина сильна і красива» (8 кл.), конкурс листів та малюнків до св. Миколая, Майстерня Діда Мороза (виготовлення прикрас на ялинку), мистецька майстерня «Архітектурні дива України» (10 кл.),

виставка – конкурс поробок «Для рідної матусі» (1-4 кл.), книжкова виставка «Професія в житті людини».

4. Ціннісне ставлення особистості до природи:

Екскурсія в природу «Таємниці матінки природи» (2 кл.) Година спілкування «Природа людині – людина природі»(8 кл.), конкурс – виставка новорічно –різдвяних композицій «Живи, ялинко», участь у Всеукраїнській акції «Годівничка», книжкова виставка «Зустрічаймо весну» та «Екологія – здоров’я, життя»; екологічна акція «Чисте подвір’я» та «Збережи планету чистою».

5. Ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва:

Конкурс дитячих малюнків «Ми за мир», флешмоб «Голуб миру»

до Міжнародного дня миру, День самоврядування до Дня учителя, Вітання вчителів -пенсіонерів з Днем учителя, конкурс на кращий осінній букет (1-10 кл.), виставка- конкурс «Дари осені» (1-10 кл.), виставка українських рушників (до свята Покрови), конкурс малюнків до творів Т. Г. Шевченка (1-10 кл.), святковий концерт до Дня працівників освіти «Учителем школа стоїть» (9-10 кл.), екскурсії до драмтеатру ім. О. Кобилянської на «Золоті оплески Буковини», Природничого музею, «Особливого театру»; квест до Дня писемності (6 кл.), Новорічне свято в 4 етапи; години спілкування «Народні традиції. Родинні свята» (2 кл.), «Наш 10 клас також був у нас» (1-10 кл.), Вечір – зустріч з випускниками минулих літ «Спогадів вогник не згасне ніколи» (10кл.), конкурс-скринька на кращу валентинку (вітання з днем св. Валентина), вечір до дня закоханих «На крилах Купідона» (9, 10 кл.), музичний вернісаж «Буковинські композитори» (5 кл.), конкурс читців творів Т. Г. Шевченка (1-10 кл.).

6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави:

Години спілкування: «Видатні постаті української літератури:

П. Куліш, І. Котляревський, О. Довженко, М. Коцюбинський, Д. Павличко» (перегляд презентацій) (1-10 кл.), «Моя країна – Україна» (3 кл.), «Ми господарі своєї території. Наші символи» (2 клас), «Символи рідної Батьківщини» (6 кл.); круглий стіл «Велич особистості П. Куліша» (8-10 кл.), «Як бути Людиною» - конкурс оповідача творів В. Сухомлинського (3-4 кл.); вшанування пам’яті розстріляних юних оркестрантів УПА (біля хреста) (1-10 кл.), екскурсії до хрестів та пам’ятників воїнам УПА, загальношкільні лінійки з участю вчителя історії: 28 жовтня – день визволення України від німецько – фашистських загарбників, 22. 09 - День партизанської слави; День соборності України - «День злуки – символ єдності України», «Крути – наша гордість і слава»; екскурсія партизанськими стежками (4 клас), перегляд презентації «Трагедія Бабиного яру» (29 вересня), розмова по колу «Україна – європейська держава» (9 кл.), година пам’яті про Голодомор 1932 – 1933 роки, уроки – спомини «Дзвони зраненої пам’яті», Всеукраїнська акція «Засвіти свічку» (24.11.), урок–реквієм «Минуле стукає в наші серця» (10 кл.), конкурс-змагання « Я - захисник Вітчизни» (8-10 класи), «Козацькі забави» (2-4 кл.) 20 лютого – День Героїв Небесної Сотні; виховний захід «Небесна Сотня: історія безстрашних» (8 кл.), «Мова – духовна скарбниця народу»(вчителі укр.мови).

Систематично в п'ятницю проводились підсумкові лінійки, на яких черговий клас (8-10 кл.) звітують за зроблену роботу за тиждень, ознайомлюють з планом роботи на наступний тиждень, передають чергування наступному класу, відбувається нагородження перехідними кубками переможців, виконання Гімну. Також кожен черговий клас випускає свою стінгазету «Блискавка», «Кактус», «Перекотиполе», в яких вони інформують всіх про події, які відбуваються в школі, оцінки за санітарний стан кабінетів, носіння шкільної форми, вітають іменинників. Керує цим комісія преси та інформації.

Належна увага приділяється родинно-сімейному вихованню, без дружньої співпраці з батьками неможлива ефективна робота з дітьми. Батьки учнів залучалися до багатьох заходів, свят, які відбуваються у школі. Вони мали змогу дізнатися про якість харчування своїх дітей, цікавитись їх навчанням та позакласним життям.

Проаналізувавши стан виховної роботи у 2019-2020 навчальному році, слід зазначити, що класні колективи 1-10-х класів під керівництвом класних керівників, за участі класного учнівського самоврядування активно долучаються до проведення позакласних та позашкільних заходів різного спрямування. Із задоволенням діти готуються до проведення різних виховних заходів. Особливий інтерес викликає підготовка та участь у концертах, акціях милосердя, флешмобах, днях учнівського самоврядування, вечорах, новорічних святах, шкільних конкурсах художньої дитячої творчості тощо.

Сучасні умови життя вимагають від педагогів і батьків іншої позиції щодо навчання та виховання. Саме цим зумовлена реформа освіти, що реалізується через упровадження компетентнісноорієнтованого підходу в навчально-виховний процес.З цією метою почали активно використовувати інноваційні технології у виховній діяльності навчального закладу, що впливає на всебічний розвиток особистості. Потрібно залучати учнів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний час.
У практиці роботи школи впроваджуються такі виховні технології, як інтерактивні методи та форми діяльності, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм та примусове їх виконання, а створення умов для осмислення суті моральних правил і норм, їх доцільності, добровільного сприйняття, творчого застосування, набуття досвіду морально-ціннісного ставлення до самого себе, до людей, до навколишнього світу. Прикладом є диспути, інтерв'ю, тренінги, квести, презентації, відеоролики, виставки народної та дитячої творчості, стінгазети, екскурсії, змагання, флеш-моби, проектна діяльність. Особливо це було відчутно в період карантину, коли навчально-виховний процес змінив свій формат - в чатах, в oнлайн групах педагогів/батьків/учнів в Telegram, Viber, Zoom та ін. Діти успішно освоїли онлайн-навчання, разом з педагогами були учасниками створення відео, челенджів.

Саме такий підхід є основою для визначення шляхів розвитку закладу і впровадження різнопланових інновацій.

РОЗДІЛ VІ

Психолого-педагогічний супровід

Робота практичного психолога Добриновецького ЗЗСО проводиться відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України відповідно до статті 76 Закону України «Про освіту", Положення Міністерства освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014р № 630. Та нового Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018р зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.07.2018р за № 885/32337

Завдання психологічної служби Добриновецького ЗЗСО :

• Збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого - педагогічними технологіями;

• Сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально - педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.

• Підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу;

• Створення психолого-педагогічних умов для повноцінної реалізації особистісного, інтелектуального и фізичного потенціалу здобувачів освіти на основі сучасний досягнень вітчизняної і світової науки;

• Впровадження інноваційних форм і методів роботи щодо подолання негативних явищ в освітньому процесі , проявів насильства, агресивності, девіантної та делінквентної поведінки;

• Розв’язання проблем адаптації учнів 1 та 5 класів ;

• Оптимізація напрямків роботи з учнями «групи ризику»;

• Проведення «Профілактично оздоровчого маршруту» з метою оздоровлення учнівської молоді та попередження негативних проявів поведінки;

• Психологічний супровід у подоланні мобінгу та булінгу у дитячих колективах та педагогічному;

• Психологічний супровід у подоланні кризових ситуацій;

• Профілактика та корекція суїцидальної поведінки учнівської молоді;

• Психологічний супровід превентивного виховання учнівської молоді;

• Психологічний супровід дітей: батьки яких знаходяться закордоном, батьки яких позбавлені батьківських прав;

• Психологічний супровід допрофільного та профільного навчання;

Психологічний супровід обдарованих і талановитих дітей;

• Сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і розвитку.

• Розвиток психологічної компетентності батьків, педагогічного колективу, адміністрації ЗЗСО.

Систематично ведеться робота за такими напрямками роботи:

1.Діагностика

2.Профілактика

3.Корекція

4.Навчаьна діяльність

5.Консультування

6.Просвіта

7.Організаційно-методична робота

Відповідно до плану виконано роботу за такими напрямками:

- Індивідуальне вивчення потреб вчителів 1-го класу.

- Вивчення потреб вчителів 1-го класу. Психолого-педагогічний супровід процесу адаптації першокласників. Збір інформації про індивідуально-психологічні особливості учнів 1-х класів за допомогою діагностичного обстеження та інтенсивного спостереження в рамках вивчення адаптації до школи. Методика Керна – Арасика.

- Складання індивідуального плану роботи в НУШ на рік.

- Здійснення класно-узагальнюючого контролю 5 класу через діагностичне обстеження, анкетування учнів. Діагностичне обстеження в рамках вивчення адаптації до умов навчання в середній ланці. Методика Фурман, соціометрія класу, Визначення стійкості уваги, пам҆ яті.

- Дослідження з питань здорового способу життя учнів 8-10 класів.

- Вивчення професійних нахилів старшокласників

- Вивчення професійних інтересів і нахилів (поділ на профілі).

- Вивчення психологічної готовності. Учнів 4-х класів до навчання в середній

школі.

- Діагностика педагогів: Методика визначення стилю керівництва трудовим колективом, діагностика рівня полікомунікативної емпатії педагога за (І.М. Юсуповим)

Консультаційна робота проводилась у формі індивідуальних та групових консультацій для учнів, батьків та педагогів. Щодо основної тематики вона розподілилася наступним чином:

- з боку батьків – професійне самовизначення учнів; взаємовідносини в родині та школі; адаптація дитини до нового колективу; формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі.

- з боку педагогів – питання девіантної поведінки учнів; питання адаптації до нових умов навчання та виховання; професійне вигорання педагогів; педагогічний етикет.

- з боку учнів – взаємовідносини з протилежною статтю; взаємовідносини з однолітками; адаптація дитини до нового колективу; психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО.

Психологічна просвіта та профілактика передбачала проведення роботи з педагогічним колективом, батьками та учнями.

З педагогічним колективом: тематичні консультації, заняття з елементами тренінгу, виступи на педагогічних нарадах та педрадах «Педагогічний етикет та мораль», «Етика педагога та обов’язок захисту прав дітей, попередження випадків жорстокого поводження в учнівському середовищі», пам’ятки та інформаційні кутки.

З батьками: батьківські збори «Що заважає та що допомагає дітям вчитися», «Попередження насильства над дітьми батьками», «Формування компетентності батьків та дітей у професійній орієнтації», «Життєвий простір без насильства», «Батьківська допомога у період підготовки до ЗНО».

З дітьми: відео урок з учнями на тему «Шкідливий вплив вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнокуріння на організм людини».

З учнями 8 класу проведено відкрите заняття «Конструктивне вирішення конфліктів». Впроваджується профілактична програма в 9 класі «Доросліша за здоров’я».

18 жовтня відзначався Європейський день боротьби з торгівлею людьми, започаткований Європарламентом у 2007 році. Протидія цьому ганебному явищу є основним завданням сьогодення. Жертвою торгівлі людьми може стати кожен, а знання – ефективний інструмент протидії.

Учні 7-10-х класів взяли участь у проведенні круглого столу «Попередження торгівлі людьми». Під час круглого столу старшокласники звернули увагу на питання про актуальні дані по торгівлі українцями; поточні загрози, пов'язані з торгівлею людьми; що робити, якщо потрапив у біду; профілактика торгівлі людьми в Україні, виклики сьогодення.

- загальношкільна лінійка «Торгівля людьми – страшний злочин проти людства»;

- бесіди з учнями «Люди не товар», «Безпечне працевлаштування», «Туристична подорож за кордон», «Рабство. Чи існує воно сьогодні?», «Що таке торгівля людьми і чому вона продовжує існувати?»;

- тематичні години спілкування «Правила безпечної поведінки», «Торгівля людьми. Міф чи реальність?», «Запобігання торгівлі людьми»;

- перегляд фільмів «Станція призначення – життя», «Небезпечна гра», «Правда про торгівлю людьми»;

Також було організовано виставку плакатів та малюнків «Ні – торгівлі людьми»

Тому, з метою попередження жорстокості серед молоді, профілактики злочинів та правопорушень в учнівському середовищі, практичним психологом Дарійчук І.В. та соціальним педагогом Горевич А.В. були проведені інформаційно-профілактичні заходи для учнів Добриновецького ЗЗСО на тему «STOP БУЛІНГ», з практичним психологом школи Дарійчук І.В. обговорено шляхи попередження жорстокого поводження з дітьми. Метою заходів було ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки. Участь у профілактичних заходах взяли учні 5-10 класів школи. Під час заняття діти ознайомились із поняттям, формами, структурою булінгу, а також сформували навички відповідальної та безпечної поведінки з дітьми, які потерпають від насильства в школі. Під час заняття надавалась інформація учням з обраної теми, продемонстрували дітям ряд відеороликів щодо даного питання: «Булінг» «Обережно, булінг», «Викресли булінг» та було обговорено відеосюжети. Також учні взяли участь у анкетуванні, яке проводилось з метою виховання почуття толерантності у дітей, бути небайдужим до чужого горя; запобігання дитячому насиллю та виховання культури спілкування серед учнівської молоді.

Також було проведено акцію «16 днів проти насильства». Практичним психологом Дарійчук І.В. та соціальним педагогом Горевич А.В. школи з учнями 1- 9 класів було проведено анкетування «Насильство та його прояви в дитячому середовищі» з метою виявлення обізнаності школярів про насильство в сім'ї та школі. Також було проведено тренінг для вчителів школи «Попередження насильства та жорстокої поведінки», виставка малюнків на тематику «Світ без насильства», «Наші долоньки проти насилля», заняття з елементами тренінгу «Ми звільнимо світ від насильства», заняття з елементами тренінгу «Всесвітній день боротьби зі СНІДом», заняття з елементами тренінгу «СНІД проблема людства», тренінг «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога», заняття з елементами тренінгу «Мої права в кольорах веселки». Учні мали можливість переглянути відеоролики «Скажемо насильству Ні!», «Стоп насильство».

Класні керівники провели з учнями бесіди на тему: «Що робити, коли тебе ображають дорослі»(1-4 кл.), в сім’ї та як його уникнути»(5-7 кл.).

Також, класними керівниками, були проведені лекції, бесіди, тренінги «Я і мої права», « Права свої добре знай, обов’язки не забувай», « 1 грудня – день боротьби зі СНІДом», « Геть насильство над дітьми», заняття з елементами тренінгу « Як захистити свої права».

Практичним психологом проведено: з елементами тренінгу «Скажи насильству «НІ», заняття з елементами тренінгу «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», бесіда з елементами тренінгу «Життя без насильства», заняття з елементами тренінгу« Права людини та дитини», заняття з елементами тренінгу «Ти і закон» бесіда – лекція «Насильство в учнівському середовищі. Куди звертатися».

РОЗДІЛ VІІ

Участь в проєктах

У 2019-2020 н.р. наш заклад пройшов відбірковий конкурс у проєкті підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа».

Після підписання договору в м. Київ, 4 представників закладу взяли участь у надзвичайно цікавих тренінгових заняттях, що проходили у лютому 2020 року в м.Львів.

Після повернення в заклад всі учасники освітнього процесу мали змогу ознайомитися з умовами і основними засадами проєкту.

Вже зроблено перші кроки в програмі. Спільно всіма учасниками освітнього процесу, під керівництвом тренерів проєкту, зроблено самооцінку демократичного розвитку закладу і окреслено основні кроки, якими будемо рухатися, щоб досягти мети, бо демократична Україна починається в демократичній школі.

Впевнена, що з таким потужним педагогічним, учнівським і батьківським колективами – нам це легко вдасться і через рік ми успішно дійдемо фінішу.

РОЗДІЛ VІІІ

Управлінська діяльність

Управління школою здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Статуту Добриновецького закладу загальної середньої освіти Юрковецької сільської ради Заставнівського району Чернівецької області, плану Добриновецького ЗЗСО на 2018/2019 н.р., плану внутрішньо шкільного контролю, календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У школі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки ОДА.

У Добриновецькому ЗЗСО почав функціонувати сайт закладу. Робота адміністрації школи є прозорою.

Контроль і керівництво - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів тощо. Аналіз результатів внутрішньо шкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою стає більш близьким до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Дирекція школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю. У зв'язку з цим надається колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації.Дуже важливим моментом в будь-якому колективі, вважаю наявність довіри. Адже, довіра - це потужна універсальна сила, що впливає практично на все, що відбувається під час освітнього процесу.

У кожному зі своїх колег бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Впевнена, що кожен педагог заслуговує на найвищу похвалу, адже під час дистанційного навчання цього року всі вчителі підвищили свою інформаційно-комунікаційну компетентність і спільно вдалося провести дистанційне навчання так, що воно було не тільки пізнавальним, а й цікавим. За це велика вдячність кожному.

Можна з упевненістю сказати, що педагогічний, учнівський і батьківський колективи Добриновецького ЗЗСО готові до викликів, які готує нам сьогодення і зможе креативно, впевнено й цікаво подолати всі перешкоди.

РОЗДІЛ ІХ

Фінансово-господарська діяльність

У 2019/2020 навчальному році в школі було створено оптимальні умови для організації освітнього процесу та функціонування всіх систем життє­забезпечення.

Бюджет використовувався в межах запланованих асигнувань на заклад освіти.

На належному рівні проводилася робота з економії енергоресурсів: щоденно фіксувалися показники електролічильника та проводився порівняльний аналіз.

Стан матеріально-технічного забезпечення школи задовільний.

Поповнення матеріально-технічної бази здійснюється за рахунок бюджетних та позабюджетних коштів.

За рахунок бюджетних асигнувань здійснюється виплата зарплати, оплата комунальних послуг, проведено заміри опору електроізоляції, придбання фарби для ремонту на суму 5630 грн.

Загалом виконано багато різноманітних видів робіт та суттєво зміцнена матеріально-технічна база закладу.

Перелік видів робіт, оснащення та сума:

è Дошка класна (3 шт) – 12030 грн;

è Шафа для зберігання дидактичного матеріалу – 8875 грн

è Кутовий стіл + стілець (3 шт) - 15257,14 грн

è Стінка (3 шт) – 32700 грн

è Стіл в кабінет фізики – 6800 грн

è Плазмовий телевізор – 14475 грн

è Комплект парт для 1 класу (20 шт) – 29600 грн

è Капітальний ремонт вигрібних ям – 66000 грн

è Ноутбуки (22 шт) – 282150 грн

è Шафа дитяча на 5 місць (4 шт) – 16740 грн

è Послуги інтернету – 1680 грн

è Холодильник – 7599 грн

è Фарби – 5630 грн

è Ремонт кімнати в дошкільному підрозділі – 2000 грн

è Ремонт коридору на 1 поверсі – 2000 грн

è Підключення газу – 4410,97 грн

è Модуль зв'язку по газу – 17120 грн

è Ремонт та повірка лічильника газового – 17521 грн

è Лічильник по газу – 28664 грн

è Спортивна форма+телевізор+ ПК+принтер – 53 033 грн

è Ліжко дитяче 2-х ярусне (5 шт) – 15600 грн

è Стільці дитячі (15 шт) – 5175 грн

è Матрац (10 шт) – 5200 грн

è Комплекти для лабораторних робіт з фізики – 95850 грн

è Інтерактивні дошки (5 шт) – 211530 грн

è Принтер струменевий (4 шт) – 27204 грн

è Принтер лазерний (2 шт) – 12400 грн

è Обладнання кабінету інформатики – 1500 грн

è Навіс над вхідними дверима – 7104 грн

è Кухонний інвентар – 4510 грн

è Котел газовий – 31990 грн

è Встановлення відеоспостереження в закладі –

1) Матеріали – 21300 грн

2) Послуги по встановленню відео обладнання – 24644 грн

è Виготовлення проектно-кошторисної документації у будівлі Добриновецького ЗЗСО – на роботи з монтажу системи пожежної сигналізації та оповіщення + на обробку поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій – 19714, 64 грн

Кiлькiсть переглядiв: 131

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.